Поиск по каталогу.
Контакты
Адрес :
г. Одесса,. 6-й км Овидиопольской дороги. ТВЦ "6-й Элемент".
Tел./факс :
(048)772-57-86
E-mail :
[email protected]

Особливості лову на мормишку

На Південному Уралі йде друга половина зими. Товстий лід надійно скував поверхні більше трьох з половиною тисяч озер. Міцні морози вже позаду, однак попереду найзагадковіше час для всіх любителів лову риби з льоду - глухозимье.

У глухозимье у багатьох рибалок риба не клює так, як їм хочеться. Відбувається це по - різному. У одних перестає клювати велика риба. У інших - окремі види риб. У третій не клює зовсім, і такі рибалки в своїх звітах на різних форумах, часто оцінюють чергову риболовлю таємничої абревіатурою ОП. Що таке «ВП», до кінця не зрозуміло. За однією версією, це коротке слово російської мови, яке супроводжується розведенням рук в різні боки, і буквально означає: «в моїх руках порожньо». За іншою версією ця нескладна комбінація складається з цифри і початкової літери слова, і розшифровується ребус «ВП», як: «Нуль Повний». В черговий раз вирушаючи на риболовлю, я всіма силами намагаюсь не потрапити в лиху зграйку цих добрих людей, рибалок третьої групи «ВП». До речі сказати, піти від нуля, це перше завдання рибалки.

Це розповідь про те, як я поїхав на риболовлю на озеро Смоліно, яке знаходиться в межах міста Челябінськ, щоб половити окуня і плотву на мормишку. Щоб ця рибалка прінёсла більше користі, я запросив товаришів скласти мені компанію. Сьогодні разом зі мною на рибалку вирушили авторитетні спортсмени мормишечнікі, майстри спорту Росії, володарі Кубка Росії Іванов Андрій і Ашмарин Леонід, і майстер спорту Росії, срібний призер Чемпіонату Росії Афанасьєв Сергій.

Існує одна приємна закономірність: коли ви перебуваєте на рибалці разом зі спортсменами, ви завжди будете з рибою! А разом з багатим уловом, ви отримаєте великий практичний досвід, розширите теоретичні знання про те, як ловити рибу на мормишку з льоду.

Отже, з чого ми починаємо ловити рибу на мормишку? Що таке блешня?

Блешнею називається рибальський гачок, упаяний в металевий корпус. Як правило, такий корпус має кулясту, або каплевидную форму. Довжина мормишки без гачка - не більше 15 мм, гачок одинарний. Застосування додаткових елементів оснастки на жилці і гачку при спортивному лову, забороняється. У спорті одночасно можна ловити рибу тільки на одну зимову вудку , Оснащену однієї блешнею без застосування додаткових грузил. На простий риболовлі можна не дотримуватися цих правил, сподіваючись отримати від цього можливе, хоча і примарне, конкурентна перевага.

Збираючись на риболовлю взимку, важливо приділити особливу увагу своєму одязі, головному убору, взуття та екіпіровці. Все, що нам необхідно для того, щоб ловити рибу з льоду на мормишку, рибалка може легко переносити з собою на руках, однак треба враховувати, що шлях від берега до точки лову може бути далеким. Тому корисно брати з собою рибальські полімерні сани, щоб в них укласти всі свої речі при переміщеннях по льоду. До саней я міцніла мотузку діаметром 6 мм, і довжиною 5 метрів. Виходить дуже зручна, і перевірена практикою конструкція.

Отже, рано вранці ми приїхали на берег озера Смоліно. Уклавши в сани пакет з їжею, хороший гострий ніж , Бур, спеціальне відерце з вудками, общітое матеріалом з кишенями для вудок, Шабалов, для очищення лунок від крижаної шуги, багорик, пакет для риби, пакет з підгодовуванням і насадкою, два прапорці для позначення своїх лунок, рушник, і парочку корисних пристосувань для більш комфортною риболовлі, я, слідом за своїми товаришами, вирушив на лід до точки лову.

Уклавши в сани пакет з їжею,   хороший гострий ніж   , Бур, спеціальне відерце з вудками, общітое матеріалом з кишенями для вудок, Шабалов, для очищення лунок від крижаної шуги, багорик, пакет для риби, пакет з підгодовуванням і насадкою, два прапорці для позначення своїх лунок, рушник, і парочку корисних пристосувань для більш комфортною риболовлі, я, слідом за своїми товаришами, вирушив на лід до точки лову

Ми пройшли по льоду близько кілометра, йти було легко, снігу на льоду було багато, але він був не глибоким, тому до точки лову ми дісталися швидко. Перед початком риболовлі ми вирішили обмежити сектор лову прапорцями, і домовилися рибалити всередині цього сектора протягом трьох годин. Закінчивши приготування, ми розійшлися по периметру сектора лову, і завмерли, чекаючи команду «Старт». Старт! Команда пролунала, і почалося найцікавіше - ловля риби з льоду на мормишку.

Риба клювала активно. Клювання то посилювався, то затихав. Ми активно переміщалися по сектору лову, і активно бурили багато лунок. Підгодовували лунки, і знову бурили. Риба добре підходила на підгодовування. Сівши на рибу, я зависав над черговою уловистою лункою, розмахуючи руками, витягав рибу одну за однією доти, поки клювання не вщухав. Як тільки риба переставала клювати, я тут же переходив до іншого лунці, або тренував нову, до тих пір, поки знову не знаходив рибу. У процесі лову риби, я став помічати, що незважаючи на всі мої зусилля, за своїми товаришами я явно не встигаю.

Не насититься баченням око. Чи не втомиться людина дивитися на те, як горить вогонь, як тече вода, і як рибалять майстри з ловлі риби на мормишку! Три години пролетіли непомітно. За командою «фініш», ми припинили риболовлю. Встали, кожен у своїй фінішній лунки, вийняли снасті з води, змотали вудки і Отпрвить з уловом на свою імпровізовану базу, поблизу сектора лову, щоб попити чайку, перекусити, і обмінятися враженнями від риболовлі.

Підсумок риболовлі виявився вражаючим. Улов був багатим. В улові переважала плотва, хоча і окуня було спіймано багато. Але найважливіше було попереду. Звичайно, це таємниці і секрети риболовлі, відкрити які можна тільки при дружньому спілкуванні з майстрами.

Ми пили чай, і розмовляли. Я питав у хлопців їх думки, з приводу кількох питань щодо лову риби на мормишку, давно хвилюють мене. В результаті я отримав сім корисних порад, якими зараз, звичайно поділюся з вами, мої друзі читачі, любителі риболовлі. Можна взяти собі на озброєння наступне:

1. Бурі багато лунок і шукай рибу. Переміщатися по сектору.
  2. Використовуй підгодовування. Як підгодовування особливо гарний свіжий, невеликий прикормочной мотиль, темного кольору.
  3. Якщо побачив, що твій товариш активно ловить рибу - відразу ж біжи до нього і бурісь поруч.
  4. При пошуку риби роби по три проводки на кожній новій лунці, і якщо риба не клюне - переміщати.
  5. На гачок, як правило, насаджують по три мотиля, проколюючи їх поперек тіла. Жало гачка при цьому залишається відкритим. Риба жала не боїться. Іноді пробуй насаджувати на гачок по одному мотилеві «панчохою».
  6. Колір блешні рівним рахунком не має ніякого значення. Має значення форма, розмір блешні і якість проводки.
  7. Проводку проводь від дна. Пару - трійку раз постукай блешнею по дну, а потім веди проводку рівними коливальними рухами вудки , Без зупинки верх високо, закінчуючи її на витягнутій руці.

Пару - трійку раз постукай блешнею по дну, а потім   веди проводку рівними коливальними рухами вудки   , Без зупинки верх високо, закінчуючи її на витягнутій руці

Для того, щоб домогтися клювання, і зловити рибу в умовах глухої зими, я використовував делікатну оснащення. Мініатюрні удильники «балалайки» я оснастив волосінню SLR діаметром 0,07 мм. Кивок саморобний, виготовлений з лавсанової плівки, і підточеним абразивним папером, щоб збалансувати його роботу з вагою блешні. Глибина в місці лову була шість метрів, тому, щоб не втрачати темп, і швидше доставляти насадку на дно, я використовував блешні розміром 3 мм каплевидної форми, і блешні «мураха». Всі свої снасті корисно готувати заздалегідь, ще вдома, в зручних умовах. Потрібно приготувати, і взяти з собою на риболовлю кілька готових вудок, з прив'язаними до них блешнями. Справа в тому, що на рибалці зі снастями може трапитися всяке. Волосінь плутається, рветься. Трапляються глухі зачепи. Гачки блешень ламаються. Цього разу у мене взагалі трапився рідкісний випадок - при одній з підсічок риби у моїй вудки зламався лавсановий кивок. Так що запас вудок дасть вам можливість на рибалці ловити рибу, а не возитися на морозі, поправляючи зламані снасті . У мене, наприклад, завжди під рукою 21 шт. готових оснащених вудок. До них прив'язані блешні різних розмірів від 2 до 4 мм. Діаметр лісок від 0,06, до 0,1 мм. Волосінь я використовую тільки якісну і дорогу. Двадцять одна вудка, це ще не межа. Я знаю рибалок, які беруть з собою куди більше. Зрозуміло, якщо спробувати довести всьому світові, що він набагато простіше, то на риболовлі можна обійтися і меншою кількістю снастей.

Отже, наш черговий виїзд на риболовлю підійшов до кінця. День, проведений на свіжому повітрі в хорошій компанії, багатий улов, сприяли гарному настрою. Уже вдома, з спійманої риби я приготував смачну юшку, а найбільш великі екземпляри риби посмажив.

Запитайте у будь-яких мормишечніков нашої країни, і вам кожен відповість, що одні з кращих рибалок світу, хто вміє ловити рибу на мормишку з льоду, це звичайно, челябінці. Спасибі їм за науку! Зустрінемося на водоймі.

Автор Євген Замятін.

Отже, з чого ми починаємо ловити рибу на мормишку?